top of page
Search
  • EvelineC

De Keuze - Leven in vrijheid


Vandaag, Bevrijdingsdag 2020, lees ik dit bijzondere boek van Edith Eva Eger, het Joodse meisje dat met haar 16 jaar voor Mengele moest dansen in Auschwitz.

Haar wijze woorden zijn het waard vandaag en elke dag te klinken:

'We kunnen er niet voor kiezen om een leven te leiden, dat vrij is van pijn. Maar we kunnen er wel voor kiezen om vrij te zijn, om te ontsnappen aan het verleden, ongeacht wat ons overkomt, en om dat wat mogelijk is te accepteren. Ik nodig je uit om de keuze te maken vrij te zijn.'

'Als we onze pijn bagatelliseren of onszelf straffen omdat we ons verloren, geïsoleerd of bang voelen vanwege de uitdagingen in ons leven, hoe onbetekenend deze uitdagingen ook mogen zijn voor anderen dan kiezen we nog steeds voor de slachtofferrol.'

'Ik wil dat je mijn verhaal leest en zegt: 'Als zij het kan, dan kan ik het ook!'


Als je deze uitdaging van Edith Eva Eger aan wilt gaan en wilt kiezen voor échte vrijheid in je leven, maar je weet niet waar je moet beginnen of wilt gewoon eens met iemand sparren, neem gerust eens contact met me op voor een vrijblijvend gesprek.




32 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page